iPadにも対応したcocos2d v0.99.0-rcリリース
早くもiPadに対応してきました。
とはいえスクリーンサイズにですが。
cocos2d v0.99.0-rc – iPad compatible
元記事
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●iPad compatible: cocos2d and the cocos2d tests work in any screen size (480×320, 1024×768,…) (please read the iPad SDK to learn how to create 1024×768 projects) iPadのに対応。解像度1024x768もサポート。 iPadに対応したプロジェクトを作るには、最新のSDKを入れてね。 ●Uses Chipmunk v5.1 and Box2d r39 Chipmunk v5.1 Box2d rev39を利用しているよ。 ●New Camera: easier to use, has more features but it also has new limitations 新しいカメラの採用 、より簡単に使うことが出来ます。 ●Improved speed in different components: Actions, Scheduler, BitmapFontAtlas, Camera, Node, Sprite, Touch Handler 速度改善(Actions,Scheduler,BitmapFontAtlas,Camera,Node,Sprite,Touch Handler)
What’s next:
●v0.99.0 (final). No new features will be added, only important bug fixes, or opportunistic fixes. リリース候補である為、新しい機能は、入らないが、重要なバグや便宜上の修正が入る予定。 ●Scheduler improvements, Blocks and other features will be added during the v0.99 series Schedulerが改善された。Blocks,その他がv0.99には追加される。 ●This is a Release Candidate version. It means: リリース候補だ。
It is not yet the “final” v0.99.0 version. これはまだ最終版ではない。 Unless there is something totally wrong, there won’t be any changes in the API. 何か不具合がない限りAPIは変更しません。 No new features will be added (unless “opportunistic” ones). 新しい機能は追加されない。 Update: If you see gray borders on your images, please update to SVN r1761 or just replace the CCSprite.m file with this file: CCSprite.m もし、グレーの境界が画像に表示されるようであれば、CCSprite.mを更新してください。