cocos2d 1.0.1リリース
cocos2d 1.0.0がリリースされてまだ間もないですが、
はやくもBug Fix版がリリースされました。
Changelog: [FIX] All: Implicit atomic properties converted to nonatomic [FIX] All: Removed deprected code [FIX] CCArray: copyWithZone fixed [FIX] Director: renamed frames -> totalFrames. It works as expected, value is not being reset. [FIX] Menu: If any ancestor is invisible, then touches won’t be accepted [FIX] Node: vertexZ returns points, not “pixels” [FIX] LabelTTF: don’t crash when calling description after dealloc [FIX] Tests: [window release] instead of [window dealloc] [FIX] Texture: TextureCache#dump reports the right info (issue #1205) [FIX-MAC] CocosDenshion: Cleanup buffers to prevent noise
気になるところとしては、
・暗黙についていてatomicをnonatomicにした。 ・Directorのframesの名前をtotalFramesに変更。 ・NodeのvertexZをpointベースで返すようにした。 ・CCLabelTTFでdealloc後にdescriptionを呼び出した時のクラッシュを修正(解放済みのメンバにアクセスしていた) ・[重要]TextureCacheのレポートを修正:結果正しくなった
といったところでしょうか。
1.0.0をお使いの方はアップデートをお願いします。